03-6851414/5 : משרד ראשי טל
03-6850927 : פקס
דף הבית
אודות סע שא
מבנה האירגון
כתבות
גלריות
מידע טכני וחקיקה
יבואני רכבמשאיות משומשות
אתרים מומלצים
צור קשר
חדשות סע-שא
שם מלא:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
תוכן הודעה:

כנס סע-שא 2012י

כנס סע-שא השלישי:  הפסגה של ענף ההובלה בישראל, בסימן
הדרישה להכיר במקצוע הנהיגה הכבדה כעבודה מועדפת
 
תחשיב סע-שא: עוד בטרם מכניס נהג המשאית את המפתח למתנע המשאית היא עולה לבעליה: 747 שקלים ליום (610 אחרי פחת)!! *החישוב לפי תומך גורר 4X6* קוסטו למשרד התחבורה: "אנא, עשו עבודה רצינית ואל תסתפקו בבדיקת נוריות בלבד. היכנסו מתחת למשאיות, שוחחו עם נהגים על החשיבות בבטיחות, עקבו אחריהם בכבישים, הרימו אליהם טלפון".
 
רבים מבכירי ענף ההובלה והתחבורה בישראל נטלו חלק בכנס השנתי של "סע-שא", ארגון הגג הגדול בארץ לחברות הובלה והיסעים, שנערך במרכז הקונגרסים שבפארק אבניו – קריית שדה התעופה ביום שלישי 27.11.2012. בבאים למעלה ממאה מנהלי חברות הובלה, נציגים בכירים מן הענף, קציני בטיחות בתעבורה, מנהלי תחבורה וציי רכב, אנשי משרד התחבורה יבואנים  ונציגים מן החברות שפרסו חסות על הכנס כ"תשתית" יבואנית משאיות דאף וחברת כסלו יבואנית צמיגי קונטיננטל.
 
את הכנס פתח יו"ר סע-שאיוסי יונהבדברי ברכה והסבר על הצפוי בכנס, מנכ"ל סע-שא,אבי קוסטו,  שארגן את הכנס המוצלח דיווח  כי הארגון כולל היום כ- 60 חברות הובלה   1,200 משאיות מכל מגוון סוגי ההובלה מתוכם כאלף נהגים שכירים, 120 אוטובוסים גדולים, וכמות זהה של מיניבוסים. קוסטו דיווח על התקדות פרויקט קשירת המטענים שיזמה סע-שא והועבר לעיון משרד התחבורה. "אנחנו ממתינים לקבלת החלטות בעקבות הנתונים שהעברנו אליכם", פנה אבי קוסטו לנציגי משרד התחבורה בכנס,  וקרא להם להתעורר בטרם יהיו תאונות נוספות עקב קשירות מטען שגויות. כל משתתף בכנס קיבל סרט מקצועי על קשירת מטענים שהופק בסע-שא. קוסטו דיווח על הפעילות לרכישת צמיגים משותפת עם קונטיננטל על מנת להוזיל עלויות. כן דיווח על תוכנית לחברי סע-שא של "איך אני דואג" במחיר מוזל. קוסטו אף קבל בדבריו על תופעת כניסה ויציאה בשיטת "טיר" של  טריילרים לישראל להובלה חד פעמית. "עגלות אלו, אורחות לרגע על כבישי הארץ, מגיעות מחו"ל נוסעות באופן לא חוקי, לא בטיחותי, לא מפוקח ויש לתת על זה את הדעת".  הוא  בירך על שיפור ניכר בקשר המקצועי עם נמלי ישראל . מאידך הוא תקף משרד התחבורה האגף הממונה על קציני הבטיחות. "אל תסתפקו בבדיקת נוריות. היכנסו מתחת למשאיות, שוחחו עם נהגים על החשיבות בבטיחות, עקבו אחריהם בכבישים, הרימו אליהם טלפון".  אמר. לסיום דבריו הדגיש: "אני רוצה שנהגים יחושו גאווה שהם נהגי משאיות. שהאמירה אני נהג משאית תהיה מקור לגאווה. כל נהג משאית היום נוהג "מפעל מתוחכם והיי-טקי על גלגלים ועליו להיות גא בכך".
 
בן הרוש: "המחסור בנהגים מקצועיים מעמיק"
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל גבי בן הרוש: "אחד האבסורדים בכל שנה משתחררים מצה"ל 500 נהגי משאיות ומה שקורה ומי שמקבל מקצוע מועדף ומאה נהגי סמי טריילר מה שיש להם זה רישיון נהיגה. לאן הם הולכים? לעזור לחברות הדלק המסכנות כי זו עבודה מועדפת ונהיגה במשאית לא. זה אבסורד. התעשיינים הצטרפו אלינו, הבעיה ידועה וחבל שהמחוקק לא הולך איתנו כרגע. אני מקווה שמיד אחרי הבחירות נרגיש סיוע מהממשלה.   לצערי היום בלי לוביסטים אתה לא יכול לקדם חוק". אמר.  חסרים היום 3,700 נהגי משאיות לקראת 2016 יהיו חסרים 7,000 נהגים. אמר בן הרוש
 
בתחום ההרצאות המקצועיות התקיימו הרצאות של ראשי חברת תשתית על החידושים הטכנולוגיים במשאיות דאף החדשות וכן הרצאה מקצועית של יוסי כהן מאגד על הצמיגים. לאחר מכן נציגי קונטיננטל הרצה על שירותים מקצועים בתום ניהול ציי הרכב שמעניקה החברה.  הנוכחים האזינו גם להרצאה מעניינת של הפרשן הכלכלי של עיתון הארץ וערוץ 2נחמיה שטרסלרעל החוקים המגוחכים לניהול תקציבי המדינה.  חברי סע-שא וכלל אורחי הכנס נהנו  מארוחת בוקר טעימה ועשירה בתחילתו, הפסקת קפה שכללה עוגות ומלוחים באמצעו וארוחת צהריים מפוארת בתומו. בסיום בירך יו"ר סע-שא יוסי יונה את העושים במלאכה בראשם המנכ"ל אבי קוסטו, מזכירת הארגון מזה 23 שנה ואביבה, כל הנוכחים נהנו גם משי שהוענק ע"י נותני החסות ו"סע-שא".מסכםאלברט אמסלםקצין הבטיחות של חברת נמל אשדוד: "אני מברך את סע-שא ואת אבי קוסטו  המנכ"ל על הכנס המעולה והמעניין. זה הכנס השלישי במספר שאני מגיע אליו ותמיד יש מה ללמוד בו, תמיד יש חידושים מעניינים. אני רוצה להודות לו גם על עזרתו הרבה לנמל אשדוד בידע ובניסיון שלו בכל הקשור במשאיות והובלה כבדה".
 
להתראות בכנס הבא.
"סע שא" חברה כללית להובלה בישראל
בניית אתרים אימג'קום